De klant
Mascotte werd vlak na de Tweede Wereldoorlog geïntroduceerd door de Eindhovense tabaksfirma Mignot & De Block. Er was destijds een tekort aan vloeipapier en importeren was niet toegestaan. Frank Mignot kocht daarom bij een Limburgse drukker een partij papier waarop normaal gesproken bijbels werden gedrukt en bracht dat onder de merknaam ‘Mascotte’ op de markt. Mascotte introduceerde tevens de eerste filterhulzen. Het hoofdkwartier van Mascotte is nog steeds te vinden in Eindhoven, de productie van de vloei en filterhulzen gebeurt echter in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Engeland
De uitdaging
Om hun naamsbekendheid onder cannabisgebruikers verder uit te breiden wilde ze hun assortiment uitbouwen met high-end kleding. “Ik denk dat dit precies het juiste moment is om dit naar een hoger niveau te tillen, we willen gezien worden als een lifestyle merk.” ” We willen dat mensen ons merk dragen omdat ze ervan houden en niet vanwege andere externe factoren.” Aldus de experts van Mascotte.
De Oplossing
Het is belangrijk om de doelgroep te begrijpen om een succesvolle high-end kledinglijn te ontwikkelen. In eerste instantie zijn we gaan kijken naar de doelgroep waar ze zich op wilden gaan richten. Wat zijn de wensen en behoeften van de cannabisgebruikers? Hierbij kwamen we tot de conclusie dat deze doelgroep graag goede kleding wilde hebben met een relaxte pasvorm en een positieve impact op het milieu. Wij hebben voor de Mascotte kledinglijn dan ook gekozen voor lose-fit modellen t-shirts, sweaters en hoodies waarvan de stof gemaakt is van hoogwaardige biologisch katoen. De grammage van de stof hebben wij ook hoger ingezet zodat de kleding ook prima kan worden vergeleken met de dure merken van tegenwoordig. De kleding werd geleverd met een neck tag, hangtag en werden netjes in biologisch afbreekbare kledingzakken verpakt zodat het direct naar de eindgebruiker verzonden kon worden.
Het resultaat
Het eindresultaat is een mooie high-end kledinglijn die op dit moment graag gedragen wordt door de juiste doelgroep. Dit resulteerde ook in een flinke toename van de naamsbekendheid van Mascotte onder de cannabisgebruikers.