De klant
Brennan Heart, het pseudoniem van Fabian Bohn, is sinds 2002 een belangrijke speler in het hardstyle-genre. Hij staat bekend om zijn energieke geluid en heeft gedurende zijn carrière verschillende successen geboekt in de hardstyle-scene. In 2006 won hij de DJ Contest op Qlimax, een internationaal evenement gewijd aan hardstyle muziek. Sinds zijn vroege successen is Brennan Heart uitgegroeid tot een van de meest gewaardeerde figuren in de hardstyle-muziek. In 2015 richtte Fabian zijn nieuwe label “I Am Hardstyle” op, daarop volgde een gelijknamig album met enkele van Brennan’s grootste hits uit zijn hele carrière. Het album werd wereldwijd uitgebracht en kreeg lovende kritieken vanwege zijn innovatieve geluid en productiewaarde. Het diende ook als een manier om hardstyle-muziek in het mainstream-bewustzijn te brengen en opende vele deuren voor andere artiesten binnen dit genre. Door I Am Hardstyle bereikte Brennan Heart wat weinigen voor mogelijk hielden: hardstyle populair maken in alle genres van elektronische muziek.
De uitdaging
Brennan kwam bij ons omdat ze graag hun merchandise lijn wilden verbreden en naar een hoger niveau wilden tillen. Ze wilden van I Am Hardstyle een internationaal merk maken en waren op zoek naar iemand die hen kon helpen met de uiteindelijke productie van hun kleding, waarbij ze in eerste instantie geen grote afnames wilden doen.
De Oplossing
Het is essentieel om de klant te begrijpen om een succesvolle merchandise te creëren. Een manier om inzichten in de klant te ontdekken, is door diep in de gegevens te duiken. Door consumententrends, aankooppatronen en feedback te analyseren, konden wij inzicht krijgen in de behoeften en wensen van hun klanten. In het geval van I Am Hardstyle (IAH) was het belangrijk voor hen om te erkennen dat hun doelgroep grotendeels jonge volwassenen waren die geïnteresseerd waren in dansmuziek en op zoek waren naar sociale acceptatie binnen hun gemeenschap. IAH identificeerde deze demografische doelgroep door enquêtes uit te voeren, bestaande klanten en experts uit de industrie te interviewen, en door gegevens te verzamelen van online forums en sociale mediaplatforms.
Toen wij eenmaal beter begrepen wie hun klanten waren, pasten de merchandise collecties hier op aan. Hierdoor konden ze effectief potentiële nieuwe klanten bereiken en bestaande klanten verblijden met nieuwe hoogwaardige merchandise met toffe en vernieuwende prints. Bovendien maakten ze gebruik van influencers op verschillende netwerken, evenals boeiende inhoud zoals foto’s en (muziek)video’s waarin zij de I Am Hardstyle merchandise collectie toonden. Door deze inspanningen waren ze in staat om merkloyaliteit onder klanten effectief op te bouwen en tegelijkertijd de betrokkenheid op alle kanalen te vergroten; uiteindelijk leidend tot hogere verkoopopbrengsten voor het bedrijf in het algemeen.
Het resultaat
Merchandise collecties die jaarlijks worden geüpdatet en verkocht aan liefhebbers over de hele wereld! We werken sinds begin 2019 samen met Brennan en hij is nu een van onze meest waardevolle klanten.